Nový slovenský film: produkčné, estetické, distribučné a kritické východiská

01.01.2016

Zostavovateľky: Katarína Mišíková a Mária Ferenčuhová. Publikácia prináša komplexný pohľad na vývoj slovenskej kinematografie od začiatku milénia. Po privatizácii v 90. rokoch sa slovenská filmová produkcia ocitla na pokraji zániku. Kľúčovým momentom bol rok 2011, kedy sa začali prejavovať pozitívne účinky Audiovizuálneho fondu (2009), ktorý systematicky podporuje tvorbu, distribúciu a kritickú reflexiu filmov. 

Monografia je koncipovaná ako súbor autorských štúdií, ktoré spoločne poskytujú pohľad na hrané (Katarína Mišíková), dokumentárne (Mária Ferenčuhová) a animované filmy (Eva Šošková) vyprodukované do roku 2015 v profesionálnom prostredí. Mapuje aj študentskú tvorbu (Žofia Bosáková), súčasné formy distribúcie (Eva Križková) a povahu kritickej recepcie (Václav Macek).